25


22/11/2016

Blog

Stanje mobilnog tržišta: tko raste a tko pada

Zanima li vas koji brendovi mobitela dobivaju na popularnosti a koji padaju? I nas zanima, pa smo pribavili najnovije podatke

Nakon privremenog zastoja, prodaja smartfona opet raste. To vrijedi za globalno tržište – čitav svijet – ali kod nas srećom zastoja nikad nije ni bilo: rast prodaje više nije onako strm kao ranije, ali još uvijek je konstantan.

Što se tiče brendova, većih iznenađenja nema. Broj 1 je i dalje Samsung, a broj 2 Apple. Međutim, oba prvaka zabilježila su smanjeni udio na tržištu u trećem tromjesečju ove godine – iz očitih razloga. Samsung, koji je i dalje uvjerljivo prvi (ne samo u čitavom svijetu, nego i u svim njegovim regijama) pao je zbog toga što se (pred kraj tog razdoblja) počela kotrljati afera s baterijom Notea 7. Apple je pak izbacio novi model – iPhone 7 (Plus) tek pri samom kraju trećeg tromjesečja; puni njegov efekt vidjet ćemo tek po podacima za četvrto tromjesečje.

Samsungov udio na tržištu pao je na „samo“ 20%, dok je Appleov nešto veći od 12%. Svi ostali imaju jednoznamenkast udio na tržištu.

Sa devet posto, na trećem mjestu je Huawei, koji bilježi i najveći rast prodaje, dok Top 5 popunjavaju još dvije kineske tvrtke – čiji mobiteli nisu službeno dostupni u Hrvatskoj: Oppo i Vivo. Dok brojke prva dva na listi padaju, ovo troje bilježi dvoznamenkast rast u odnosu na isto razdoblje lani.

Na Top 10 je još jedan brend koji službeno nije dostupan na europskom (i američkom tržištu) – kineski Xiaomi – te još dva, nama dostupna, kineska brenda: Lenovo i Alcatel. Od nama poznatih starih imena, tu je LG, kojem udio pada, kao i udjeli još dva stara poznanika koji obitavaju na samom rubu Top 10: to su Sony i HTC.

Navedeni podaci potječu iz dva istraživanja tržišta – kineske tvrtke Strategy Analytics i američkog IDC-a. Svi gore navedeni podaci poklapaju se, no zbog različite metodologije detalji se razlikuju: tako IDC tvrdi da je rast prodaje smartfona u odnosu na isto razdoblje lani tek jedan posto, dok Strategy Analytics navodi – šest posto. IDC-ova procjena je konzervativnija: izračunali su da je u trećem tromjesečju prodano 363 milijuna smartfona (doduše, uz ogradu da su rezultati preliminarni i neslužbeni) dok ih je Strategy Analytics izbrojao 375 milijuna.

To je bio svijet – a Hrvatska? Kako neslužbeno saznajemo, na osnovi istraživanja jedne treće ugledne  kompanije za istraživanje tržišta čiji rezultati također nisu službeni, situacija na hrvatskom tržištu je prilično slična. Najveća razlika je što na stavku „ostali“ otpada triput manji postotak nego na većim tržištima. Samsung vodi u većem postotku nego u „ostatku svijetu“, dok Apple drži upola manji postotak – što nije ni čudo, jer a) ne postoji Apple Hrvatska; b) iPhone je kod nas skuplji nego bilo gdje u Europi, osim u Skandinaviji. Na drugom mjestu prestigao ga je Huawei koji kod nas, čini se, raste još brže nego u svijetu. I Lenovo je popularniji nego drugdje – što je konzistentno s podacima Strategy Analyticsa, po kojima je Lenovo u našoj regiji osjetno popularniji nego u „ostatku svijeta“. I to se da objasniti popularnim cijenama.